ارزش غذایی دانه ذرت

دانه های ذرت به لحاظ ارزش غذایی دارای چه املاح و ویتامین هایی هستند؟ و به چه دلیل متخصاصن تغذیه بر گنجاندن این غله در میان وعده ها تاکید دارند؟

دانه های ذرت از نظر ارزش غذایی حاوی انرژی، آب، پروتئین،چربی، مواد نشاسته ای، کلسیم، سدیم، پتاسیم، فسفر، اهن، ویتامین آ، ویتامین ب1، ویتامین ب2، ویتامین ب3 و ارسنیک می باشد. و به دلیل غنی بودن از این انواع ریز مغذی ها از نظر متخصصین تغذیه میان وعده مطلوبی می باشد.

ذرت منبع غنی از انواع ویتامین ب می باشد که به سوخت و ساز بدن و نیز فعالیت های فیزیولوژیکی کمک می کند. و از آنجایی که حاوی فولیت می باشد می تواند به تولید سلول های جدید نیز کمک می کند.

به دلیل ارزش های غذایی زیادی که ذرت دارد متخصصان تغذیه بر گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه تاکید دارند.
دانه های ذرت همچنین سرشار از فیبر خوراکی هستند که به درمان یبوست کمک می کند. همچنین برای کاهش کلسترول خون نیز مفید می باشند.

و نیز ضد سرطان هم هستند.
به طور کل می توان گفت مصرف روزانه یک فنجان دانه های ذرت غلاف دار در میان وعده های غذایی احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را که ناشی از یبوستمی باشد کاهش می دهد و در بهبود عملکرد روده ها موثر واقع می شود و از یبوست و بیماری هموئید پیشگیری می کند.
برای درمان کم خونی در زنان چنانچه علت کم خونی کمبود ویتامین باشد مفید واقع می شود. همچنین بعضی از املاح موجود در ذرت مثل منیزیم می تواند گرفتگی های عضلانی را درمان کند. کلسیم و فسفر موجود در آن نیز در استخوان سازی تاثیر قابل توجهی دارد.

ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دانه های ذرت علوفه ای نیز علاوه برپیشگیری از بیماری‌ها در شادابی پوست، مو و ناخن نیز تاثیر گذار می باشند.