انواع کاربرد ها و خواص ذرت

درباره اهمیت غذایی ذرت چه می دانید؟ آیا می دانید که ذرت یکی از پر مصرف ترین غلات است؟ در مورد نحوه خرید ذرت چه می دانید؟
برای ذرت خواص زیادی ذکر شده است و اهمیت غذایی ذرت تا حدی است که بعد از گندم و برنج از مهمترین انواع غلات به حساب می آید.

موارد استفاده زیادی هم برای انسان و هم برای حیوانات خانگی دارد و نیز کاربردهایی نیز در صنعت و داروسازی و … دارد. ذرت از قویترین گیاهان زراعی در جذب و ذخیره انرژی زمین است.

در نتیجه ذرت را سلطان غلات می نامند. از مزایای کشت و بهره برداری ذرت موارد بسیار می توان نام برد ازجمله: تنوع ارقام و هیبریدهای موجود، موارد متنوع مصرفی، خواص زراعی مناسب، بهره برداری اقتصادی خوب و سازگاری بالای آن در شرایط متفاوت آب و هوایی.

کابرد ذرت به عنوان ذرت علوفه ای

به دلیل آنکه این گیاه از لحاظ پروتئینی و دیگر مواد قندی برای دام ها بسیار مغذی است در نتیجه حدود 80 تا 85 درصد ذرت شیرین تولیدی هر کشور برای مصارف و تغذیه دام ها به ویژه گاوهای شیرده و گاوهای گوشتی در نظر گرفته می شود در نتیجه ذرت علوفه ای نیز می توان به آن گفت.

همچنین دانه ذرت از مهمترین دانه های سفید رنگ است که برای پرورش و تغذیه پرندگاه خانگی مانند اردک، غاز و جوجه نقش مهمی دارد و رشد آنها را تسریع می کند.

همچنین ذرت به دلیل اینکه از ارزانترین و خالصترین منبع برای تولید مواد آلی مصرفی در صنعت است، کاربرد های فراوانی نیز در صنعت دارد. که از جمله آنها می توان به تولید نشاسته ، شربت قند و نشاسته خوراک دام و روغن در کارخانه های نشاسته سازی اشاره کرد.

بطور کلی می توان گفت که ذرت کاربردهای فراوانی دارد و امروزه حدود تنها 500 نوع فرآورده و محصول از ذرت تولید می شود و از ساقه و برگ آن نیز در صنایع کاغذ سازی استفاده می شود.

روشهای خرید و فروش ذرت علوفه ای

خرید و فروش ذرت غلاف دار علوفه ای معمولا به صورت فله ای د تمامی استانها امکان پذیر است همچنین تهیه این محصول از طریق فروشگاههای اینترنتی نیز به راحتی امکان پذیر است. البته ناگفته نماند که نمایندگی فروش ذرت علوفه ای نیز تقریبا در تمام نقاط کشور به راحتی قابل دسترسی می باشد.