با سیستم های مدرن باغ سیب آشنا شوید

سیستم های مدرن باغ سیب باید همگنی کیفیت های داخلی و خارجی میوه و پارامترهای بلوغ میوه را تضمین کنند. با این حال، زمانی که باغات سیب قرمز به سن تولید می رسند.
تغییراتی در این پارامترها رخ می دهد و بیشتر مربوط به توزیع ناهموار نور در تاج درخت است. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر موقعیت تاج بر پارامترهای کیفی داخلی و خارجی میوه بود.
این اولین مطالعه ای است که در آن تمام پارامترهای اصلی کیفیت و بلوغ میوه بر روی درختان یکسان مورد ارزیابی قرار گرفت و با شرایط نور و پارامترهای فتوسنتزی سیب درختی سبز مرتبط بود.
چهار موقعیت میوه مورد آزمایش قرار گرفت: بالای درخت سیب، قسمت پایینی داخل تاج، و سمت شرق و غرب درخت سیب.
تنوع کیفیت میوه برای اندازه میوه، رژگونه، شاخص‌های رنگ، محتوای قند کل، غلظت ماده خشک، تجمع متابولیت‌های ثانویه و فعالیت مهار رادیکال معنی‌دار بود.
موقعیت میوه در تاج پوشش بر سفتی گوشت و پارامترهای بلوغ میوه مانند شاخص نشاسته، شاخص استریف و میزان تنفس تأثیری نداشت.
در موقعیت جغرافیایی لیتوانیایی (55 درجه 60 دقیقه شمالی)، به طور قابل توجهی، بالاترین کیفیت میوه در بالای درخت سیب به دست آمد.
این تمایل مشخص شد که میوه‌های سیب از سمت غربی تاج پوشش کیفیت میوه بهتری نسبت به سمت شرق دارند و می‌توان آن را به شرایط نوری بهتر در سمت غربی درخت سیب محلی مرتبط دانست.
بنابراین تمام شیوه های مدیریت باغ، از جمله سایبان های باریک دوبعدی درختان و پوشش های زمینی بازتابنده که باعث بهبود نفوذ نور از تاج درخت سیب درختی زرد می شود، باید اعمال شود.
  • منابع:
    1. Apple Fruit Growth and Quality Depend on the Position in Tree Canopy
  • تبلیغات: 
    1. مبلغ عیدی کارگران و بازنشستگان در سال جدید اعلام شد.
    2. استفاده شکارچیان از کابل برای شکار حیوانات
    3. ساخت اولین موشک با استفاده از لوله پلاستیکی
    4. راز های جالبی در مورد روغن کنجد آشکار شد!