خرید و فروش تضمینی ذرت علوفه ای

چگونه می توان از نرخ خرید و فروش تضمینی ذرت علوفه ای بسته بندی در بازار غلات ایران اطلاع پیدا کرد؟ ارزش غذایی ذرت علوفه ای مورد استفاده تغذیه دام چقدر است؟
همانطور که می دانید استفاده از ذرت علوفه ای در تغذیه دام در سرتاسر جهان به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه تولید این غله در جهان رتبه اول را دارد و حدود دو سوم تولیدات این محصول برای تغذیه دام مورد استفاده قرار می گیرد. ذرت علوفه ای منبع سرشاری از انرژی و پروتئین برای علوفه انواع دام می باشد و در تغذیه دام های گوشتی و شیرده جایگاه ویژه ای دارد.


از نرخ تضمینی خرید و فروش ذرت علوفه در اوزان یک کیلویی تا یک تنی با قیمت های تضمینی از طرف فروشندگان می توان در بازار غلات ایران خبر گرفت. اما همانطور که می دانید میزان تولیدات داخلی این محصول هرچند که رتبه سوم در کشور را از میان غلات به خود اختصاص می دهد نیاز داخلی را کفایت نمی کند و برای تامین نیازهای داخلی این محصول نیاز به واردات این محصول از کشور های همسایه و نیز تولید کنندگان بزرگ این محصول می باشد و انواع وارداتی ذرت علوفه ای نیز با قیمتی تضمین شده برای عرضه وجود داد. البته دولت نیز اقدامات قابل توجهی را برای تولید داخلی این محصول و افزایش حجم تولید سالانه ذرت علوفه ای انجام داده و برای این کار برنامه هایی را بصورت دراز مدت در دست اجرا دارد و کشت این غله پر مصرف به صورت جدی در مناطق حاصلخیز و مناسب برای کشت این محصول به طور جدی در حال پیگیری میباشد.
برای اطلاع و آگاهی بیشتر از نرخ تضمینی و قیمت مناسب بازاری ذرت علوفه ای سایت های اینترنتی نیز از منابع با اهمیت و قابل اعتمادی می باشند و با مراجعه به این سایت این امکان برای شما وجود دارد که از قیمت روز این محصول در مدت زمان کوتاهی اطلاع یابید.

منبع: بازار غلات ایران