خواص درمانی و مزایای مصرف روزانه ذرت

آیا می دانید از لوبیا سفید ۱۴۰۱ برای درمان چه نوع بیماریهایی می توان استفاده کرد و یا اینکه با مصرف ذرت از خطر ابتلا یه چه بیماری هایی می توان در امان بود؟ بهترین روش مصرف ذرت کدام است؟
ذرت یکی از انواع غلات با ارزش در سرتاسر دنیاست که تولید آن در جهان در میان انواع غلات در رتبه اول قرار دارد و در بسیاری از کشورها به عنوان منبع اصلی غلات به شمار می رود و از غذاهای اصلی مردم محسوب می شود. ذرت همچنین به صورت علوفه دام مورد استفاده فراوانی در دامداری ها نیز دارد که با روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد

خواص درمانی و فواید مصرف ذرت

دانه های ذرت به لحاظ ارزش غذایی از انواع ویتامین و موا معدنی مفید و مرد نیاز بدن تشکیل شده است و همچنین از مقدار زیادی از انواع فیبر محلول و نا محلول برخوردار می باشد که برای سلامتی بسیار مفید است و در کاهش کلسترول بد خون و نیز خطر احتمال ابتلا به سرطان کولون نقش مهمی دارد. علاوه بر همه اینها دانه های ذرت در درمان قند خون نیز می تواند مفید باشد زیرا از فیبر بالایی برخوردار است اما چون شاخص گلایسمی بالایی دارد بهتر است در مصرف آن زیاده روی نشود.

خواص درمانی ذرت

البته لوبیا چشم بلبلی در پیشگیری از دیابت برای افراد سالم بسیار موثرتر می باشد و مصرف دائمی و منظم آن برای افراد سالم در جهت کاهش خطر ابتلا به دیابت مفید واقع می شود. علاوه بر این ها ذرت چنانچه با حبوبات استفاده شود ارزش غذایی آن افزایش پیدا کرده و این قابلیت را خواهد داشت که نیاز روزانه بدن به پروتئین را تامین کند بطوریکه در هر فنجان ذرت 5 تا 6 گرم پروتئین وجود دارد که برای بدن بسیار مفید می باشد.
ذرت حاوی مقدار زیادی لکتین می باشد که نوعی پروتئین است و در بسیاری از مواد غذایی یافت می شود. این پروتئین به دریافت کننده های کربوهیدراتی در غشای سلولی می چسبد که در نتیجه فعالیت بسیاری از ویروس ها از جمله ویروس ایدز را مختل می کند که البته مطالعات در این زمینه همچنان ادامه دارد.
در هر حال مصرف ذرت در رژیم غذایی روزانه خالی از لطف نبوده و البته مفید نیز می باشد به شرط اینکه از بین روشها مختلف مصرف آن که عبارتند از: ذرت کبابی یا همان بلال، ذرت مکزیکی و ذرت بخارپز، بهترین روش یعنی ذرت بخاپز را برای مصرف روزانه خود انتخاب کنید.