درباره ذرت علوفه ای سورگوم بیشتر بدانیم

ذرت علوفه ای سورگوم چیست؟ درباره ی سورگوم بیشتر بدانیم. سورگوم در چه آب و هوایی رشد می کند؟ چه فوایدی دارد؟
گیاه ذرت دارای انواع گوناگونی می باشد که یکی از چند نوع آن سورگوم نام دارد سورگوم را ذرت خوشه ای نیز می نامند.

سورگوم را می توان از خانواده ی غلات به شمار آورد سورگوم گیاهی جهانی به حساب می اید ذرت علوفه ای سورگوم شباهت زیادی به ارزن دارد. مقام کشت ذرت علوفه ای سورگوم در دنیا به رتبه ی چهارم میرسد که بعد از گندم می باشد.

سطح زیر کشت زمین های زراعی ایران به کشت سورگوم در چند ساله ی اخیر نوساناتی داشته است، به طورر مثال در سال 82 حدود 40 هزار هکتار از آن را کشت کرده ایم. این نوع از ذرت شیرین بیشتر در مناطق زاهدان، کرمان، گیلان و مازندران کشت می شو.
سورگوم از قاره افریقا که قاره ای گرمسیر است، به سایر قاره ها راه یافته است شاید به همین دلیل باشد که به آن شتر گیاهان هم گفته می شود دانه های سورگوم خوراکی است و جالب است بدانید که ذرت علوفه ای سورگوم 3 هزار سال قبل از میلاد هم کشف و استفاده می شده است.
ذرت علوفه ای سورگوم با آب و هوای ایران خودرا وفق داده است ریشه های این گیاه در خاک افشانند و براحتی می توانند آب را به خود جذب کنند ولی درکل سورگوم گیاهی است که آب زیادی نیاز ندارد.

درست است که به آب کمی نیاز دارد اما مقاومتش در برابر رطوبت زیاد هم بالا است از دیکر ویژگی های ذرت غلاف دار سورگوم (شتر گیاهان) مقاومت در برابر آب شور خشکی و آلومینیوم موجود در خاک است.