ذرت آردی ارگانیک تازه شیرین

ذرت یک نوع گیاه تک لپه ای است که چندین سال بیشتر نیست که در ایران کشت می شود و از فرآورده های آن برای دامداری و دام پروری استفاده می شود.

ذرت را بیشتر مواقع خشک کرده و به صورت آرد در می آورند و به قیمت مناسب به فروش می رسانند. ذرت آردی ارگانیک را می توان در عطاری ها هم یافت کرد و در بسیاری از خوراکی ها و شیرینی پزی ها مورد مصرف قرار می دهند.

ذرت آردی ارگانیک تازه شیرین

خرید ذرت آردی

خرید ذرت آردی

آرد ذرت، آردی بسیار نرم است که از آسیاب کردن دانه های ذرت خام و خشک بدست می آید. آرد ذرت نسبت به نوع ذرتی که از آن استفاده می گردد، رنگ متفاوتی دارد ولی بطور کلی آرد ذرت تقریبا زرد رنگ است. آرد ذرت موارد مصرف متفاوتی دارد و در قسمت های مختلف خانه ها هم به کار می رود.

آرد ذرت مصرف زیادی در بازار مواد غذایی و سبد کالای مردم داشته و برای صادرات نیز اهمیت دارد به همین دلیل خرید و فروش آرد ذرت و قیمت آرد ذرت مناسب برای بنکداران، فروشگاه ها و خریداران عمده از اهمیت بالایی برخوردار است که مصرف رو به افزایشی در بازار دارد و قیمت آرد ذرت شیرین نیز به میزان خرید و فروش آن بستگی دارد.

همچنین قیمت آرد ذرت برای صادرات، خرید و فروش عمده، فروش اینترنتی و خرید و فروش آرد ذرت درجه یک در هر استانی که تولیدکننده و یا خرده فروش آرد ذرت باشد از اهمیت بالایی برخوردار است

در بازار جهانی خرید و فروش آرد ذرت ایران، همواره انواع متنوعی از این محصول به عنوان ماده اولیه کارخانه‌های آرد سازی و یا مصرف خانگی استفاده می‌شود.

با توجه به آن که قیمت آرد ذرت غلاف دار در تمام شهرهای ایران بالا می‌باشد، این موضوع را در نظر داشته باشید که مصرف آرد ذرت در استان‌های مختلف ایران افزایش یافته است. استان کرمانشاه که یکی از استان‌های کشور محسوب می‌شود از دیرباز تاکنون در تولید آرد ذرت و تولید آن فعال بوده است.

ذرت آردی شیراز

ذرت آردی شیراز در ایران شهرها و روستاهای زیادی هستند که در حال فعالیت کشت ذرت می باشند. یکی از این شهرهای تولیدکننده شیراز است که در این زمینه موفقیت فوق العاده ای داشته و هنوز هم در حال توسعه و تلاش فراوان برای عرضه این محصول می باشد. در شیراز ذزت خام را به صورت خشک در آورده و آن را به صورت آردی نرم در می آورند و در بسته های متنوعی بسته بندی کرده و وارد بازار می نمایند.

تولیدکنندگان ذرت با تاسیس کارخانجاتی توانسته اند این فرآورده ی آردی را تولید کنند چرا که تقاضا برای خرید این محصول بسیار بالا بوده و مشتریان زیادی به همراه داشته و رضایت آن ها را طرق مختلفی جلب نموده است. بنابراین می توان گفت که آرد ذرت شیراز از با کیفیت ترین و مرغوب ترین محصول این شهر می باشد که شهره و آوازه آن دهان به دهان گردیده است. ناگفته نماند که آرد ذرت در قنادی ها و عطاری ها به فراوانی یافت می شود و همچنین به آسانی در دسترس مشتریان قرار می گیرد. از ویژگی خوب این محصول می توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد.

تولید کنندگان و فروشندگان شیراز سعی بر این دارند که بتوانند بهترین و با کیفیت ترین ذرت را تحویل مشتری دهند که همه لحاظ در درجه اول قرار گیرد به همین خاطر کشت این محصول در این شهر رو به افزایش بوده و به همان نسبت تولید آرد ذرت هم افزایش یافته است.

ذرت آردی شیرین

ذرت آردی شیرین در اغلب موارد وقتی مردم در مورد ذرت فکر می ­کنند منظورشان ذرت شیرین است. این نوع ذرت در فروشگاه ­های مواد غذایی وجود داشته و به راحتی می ­توان به دست آورد. ذرت بالغ به صورت نارس برداشت می­ شود. در واقع، برداشت ذرت شیرین قبل از تبدیل شدن قند به نشاسته صورت می ­گیرد. این بدان معنی است که هسته دارای مقدار قند بیشتری نسبت به نشاسته است و امکان استفاده از دانه­ های شیرین آن را فراهم می ­کند.

آرد ذرت تنها به مصرف انسان می‌رسد. نسبت قند به نشاسته در آن زیادتر از سایر انواع ذرت است. دانه‌های این نوع ذرت کروی بوده و در هنگام رسیدن چروکیده می‌شوند. در انتهای مرحله‌ی شیری و آغاز خمیری شدن، آن را برداشت کرده و به‌صورت بلال تازه به مصرف می‌رسانند. دانه‌ها در هنگام برداشت نزدیک به ۷۰ درصد رطوبت دارند. در این نوع ذرت از تبدیل قند به نشاسته جلوگیری می‌شود و به دلیل پرنشدن آندوسپرم، دانه‌ ها چروکیده باقی می‌مانند. بخش عمده‌ی این ذرت در آمریکای شمالی تولید می‌شود.

این نوع از ذرت از ذرت‌های پر مصرف دنیا هست که دارای نشاسته و قند فراوانی است. از خصوصیات بارز ذرت شیرین این است که وقتی دانه‌های کروی شکل آن می‌رسند به شکل چروکیده در می‌آیند و مشخص می‌کنند که زمان برداشت آن‌ها است. بلال که همه ما آن را دوست داریم و بسیار هم خوشمزه است از ذرت شیرین بوده و قیمت ذرت شیرین نیز می‌تواند متغیر باشد. قبل از این که دانه‌های آن به صورت خمیری در آیند و در مرحله شیری هستند این نوع ذرت را از مزارع آن برداشت می‌کنند و به مصرف می‌رسانند.

ذرت آردی خشک

ذرت آردی خشک ذرت یکی از اساسی‌ترین فرآورده‌های زراعی، جایگاه و نقش مهمی در کشاورزی کشور دارد. نقش عملکرد بیولوژیک و همچنین عملکرد دانه ذرت بسیار بیشتر از گندم و برنج است و به خاطر این استعداد بالای ذرت در تولید، آن را پادشاه غلات نامیده‌اند. موارد مصرف ذرت شامل مصرف غذای انسان، علوفه برای دام، صنایع تخمیر و تهیه فرآورده‌های صنعتی مثل اتانول می‌شود. ازآنجاکه تولید ذرت هم به‌عنوان غذای اصلی کشورهای فقیر و هم برای تولید پروتئین حیوانی در کشورهای ثروتمند ضروری است به نظر می‌رسد که روز به روز بر اهمیت آن افزوده شود.

برای اینکه بتوانند ذرت را به صورت آرد در آورند ابتدا بعد از برداشت دانه های آن را با دستگاه های خشک کن خشک کرده و در مرحله بعد دانه ها را در دستگاه دیگری ریخته و آن ها را به صورتی آردی نرم تبدیل کرده و بسته بندی می کنند. بیشتر قنادی ها این آرد را عمده خریداری کرده و به طور جزئی آن را به فروش می رسانند. آردی که از ذرت تولید می شود خشک بوده و در بسیاری از مواد غذایی و شیرینی پزی های مورد استفاده قرار می گیرد.