ذرت علوفه ای گلستان و شیراز و مشهد

سه منطقه ی گلستان، شیراز و مشهد از تولید کننده های خوب و مطرح در ذرت علوفه ای هستند که در تأمین بخش قابل توجهی از نیاز کشور نقش دارند.
همواره در بین شهر های مختلف که محصول واحدی را تولید می کنند رقابیتی خاص وجود دارد. مثلا همه ی شهر های شمالی تولیدکننده ی برنج هستند. یا بسیاری از شهر های جنوبی تولید کننده ی خرما هستند. یا بسیاری از شهرهای استان فارس تولید کننده ی پسته هستند.

بدیهی است که بین این شهر ها و تولیدکنندگان شان رقابتی وجود دارد که آن ها را برای رسیدن به طراز مثبت تولید و هم چنین سطح کیفیتی مطلوب تشویق می کند.

گرچه ممکن است همه ی محصولی که تولید کننده ها برای آن زحمت کشیده اند به فروش برسد و به اصطلاح بار روی دست کشاورز نماند؛ اما چیزی که اهمیت دارد چگونگی فروش است.

محصول باکیفیت، مشتری خوب دارد که برای آن بهای خوبی هم می پردازد، علاوه بر این، تولید محصول خوب باعث خوش نامی شهر یا منطقه می شود.

برای مثال ممکن است در بسیاری از مناطق کشور عرقیجات گیاهی و گلاب کشت و برداشت شده و وارد بازار شوند. اما جایگاهی که گلاب قمصر در ذهن و باور مردم دارد با هیچ کجای کشور قابل مقایسه نیست.
به همین علت خوب است برای خرید هر چیزی ابتدا سراغ خوش نام ترین ها برویم، زیرا خوش نام شدن و موفقیت اتفاقی نیست.

خرید ذرت علوفه ای

ذرت علوفه ای محصولی است که برای خوراک دام به ویژه گاوهای شیری مفید است و استفاده می شود. ذرت غلاف دار گیاهی بسیار پر انرژی بوده که می تواند همه ی نیاز های مربوط به رشد و بهره دهی دام را تأمین کند.
این گیاه دوره ی رشد کوتاهی دارد و در دو فصل بهاره و تابستانه کشت می شود.

ذرت علوفه ای گلستان و شیراز و مشهد

در هر شهری که تولیدات ذرت شیرین مختلف وجود داشته باشد، بدیهی و عقلانی است که این تولیدات در سطح همان شهر و منطقه و استان استفاده شود. زیرا این کار از افزایش هزینه های حمل و نقل و سایر مشقت های موجود می کاهد و خوب است هر استانی به جهت درآمد زایی و کم کردن بیکاری درصدد رفع نیاز های خود برآید.سه منطقه ی گلستان، شیراز و مشهد الگو و نمونه های خوبی برای سایر مناطق خواهند بود؛ چراکه هر ساله چندین هزار هکتار زمین در این مناطق، زیر کشت محصولات مختلف به ویژه ذرت علوفه ای می رود و از این طریق نیاز این استان ها در وهله ی اول و نیاز سایر استان ها در مرحله ی دوم رفع می شود.

بسیار شایسته است که برای پیشرفت خود و کشور خود کمر همت بسته و از راه های علمی و جهادی بتوانیم یک زندگی سعادت مندانه را رقم بزنیم.