ساعت تغییر غلظت گلبول‌های قرمز خون را با انبساط و انقباض رگ‌های خونی

اندازه گیری ضربان قلب ساعت هوشمند سیم کارت خور با استفاده از نور نورپلتیسموگرافی نامیده می شود.

این دستگاه تغییر غلظت گلبول‌های قرمز خون را با انبساط و انقباض رگ‌های خونی اندازه‌گیری می‌کند – یعنی رگ‌های خونی منبسط شده نور سبز بیشتری جذب می‌کنند، رگ‌های خونی منقبض شده نور سبز کمتری را جذب می‌کنند.

آشکارساز نور منعکس شده را اندازه گیری می کند و یک الگوریتم نرم افزاری تغییرات شدت نور را به ضربان نبض شما تبدیل می کند.

جدیدترین دستگاه ها و نرم افزارها از الگوریتم های پیشرفته برای نظارت بر داده های ضربان نبض و تشخیص مسائلی مانند فیبریلاسیون دهلیزی (ضربان قلب نامنظم) استفاده می کنند.

دقت و قابلیت ساعت مچی زنانه اطمینان الگوریتم‌ها برای نظارت منظم سلامت هنوز در دست بررسی است، عمدتاً به دلیل تغییراتی که ممکن است توسط رنگدانه‌های مختلف پوست ایجاد شود.

یک مطالعه در مقیاس بزرگ اخیر نشان داد که بیش از یک سوم از شرکت کنندگانی که از یک پالس نامنظم توسط ساعت هوشمند خود مطلع شدند، فیبریلاسیون دهلیزی داشتند.

ساعت
پیشرفت‌های اخیر در فناوری باتری، امکان حسگرهای بیشتر و دقت بالاتری در پوشیدنی‌ها را فراهم کرده است.

والریا نیکولوسی، متخصص نانومواد و ذخیره انرژی و استاد کالج ترینیتی دوبلین، می‌گوید: چیزهای بسیار جالبی در زمینه‌های علم باتری و مواد وجود دارد که این فناوری را متحول خواهد کرد.

نسل بعدی ساعت مچی هوشمند دخترانه باتری‌ها بسیار کارآمدتر هستند و از نظارت در مقیاس بسیار دقیق‌تری پشتیبانی می‌کنند.

اشباع اکسیژن (SpO2) – درصد هموگلوبین متصل به اکسیژن در خون شما – آخرین معیاری است که به لطف استفاده کارآمدتر از انرژی، به محصولات پوشیدنی رسیده است.

این بیماری در طول همه‌گیری کووید-19 برجسته شده است زیرا یکی از بسیاری از جنبه‌های گیج‌کننده این بیماری این است که باعث هیپوکسی خاموش می‌شود، وضعیتی که در آن سطح اکسیژن در بدن به طور غیرطبیعی پایین می‌آید بدون اینکه بیماران علائمی از دیسترس تنفسی را نشان دهند.

دقیق‌ترین ساعت مچی مردانه ضد آب روش برای اندازه‌گیری SpO2، آزمایش نمونه خون است، اما پالس اکسیمتری رایج‌ترین روشی است که توسط متخصصان بهداشت استفاده می‌شود.

این شامل قرار دادن یک دستگاه نوری بر روی انگشت یا لبه گوش است و مانند مانیتورینگ ضربان قلب نوری، این دستگاه نور را از طریق پوست به سمت آشکارساز هدایت می کند.

  • منابع:
  1. The science of smartwatches | Feature – RSC Education
  • تبلیغات: 
  1. پانل درب برقی گاراژها
  2. همایش کارآفرینان که دچار اتفاقات شده است!!!
  3. انواع فرش ایرانی
  4. پرونده تولید شیشه دوجداره در ترکیه بسته شد