فروش خرمالو در بازار ارومیه ممنوع اعلام شده است

خرمالو حاوی مقدار زیادی ویتامین A و آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامت چشم بسیار حیاتی هستند.

در واقع، یک خرمالو در بازار ارومیه 55 درصد از مصرف توصیه شده ویتامین A را تامین می کند.

ویتامین A از عملکرد غشاهای ملتحمه و قرنیه حمایت می کند، علاوه بر این، یک جزء ضروری رودوپسین است، پروتئینی که برای بینایی طبیعی لازم است، خرمالو در بازار ارومیه  همچنین حاوی لوتئین و زآگزانتین است که آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی هستند که بینایی سالم را تقویت می کنند.

این مواد در سطوح بالایی در شبکیه، لایه ای از بافت حساس به نور در پشت چشم، یافت می شوند.

رژیم‌های غذایی مربوط به میوه خرمالو در بازار ارومیه  غنی از لوتئین و زآگزانتین ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری‌های چشمی، از جمله دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن را کاهش دهد، بیماری که شبکیه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند باعث کاهش بینایی شود.

خرمالو

در واقع، یک مطالعه روی بیش از 100000 نفر نشان داد که افرادی که بیشترین مقدار لوتئین و زآگزانتین را مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که کمترین مقدار را مصرف می‌کنند، 40 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن هستند.

خرمالو را می‌توان به انواع غذاها اضافه کرد تا تغذیه بیشتری را فراهم کند.

این میوه ها را می توان به صورت تازه به عنوان یک میان وعده ساده میل کرد یا در دستور العمل های خوشمزه استفاده کرد. در واقع، آنها به خوبی با غذاهای شیرین و شور ترکیب می شوند.

در اینجا چند راه برای اضافه کردن خرمالو به رژیم غذایی شما وجود دارد:

خرمالو را در سالاد برش دهید تا طعمی خوش طعم داشته باشد، ماست صبحگاهی یا بلغور جو دوسر خود را با خرمالوی تازه یا پخته شده بپوشانید تا طعمی طبیعی و شیرین داشته باشید.
خرمالو را در فر تفت دهید و با عسل بپاشید تا یک دسر خوشمزه و سالم تهیه شود.