فروش ذرت علوفه ای با کیفیت

گستردگی تولید ذرت و فرآورده های ذرت در چه حد است و چرا ذرت به عنوان علوفه دام غذای مناسبی برای تغذیه دام به شمار می رود؟ وضعیت تولید آن در کشور چگونه است؟

ذرت یکی از انواع غلات با اهمیت و پر محصول است که از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است به لحاظ اهمیت تولید بعد گندم و برنج بیشترین سطح زیر کشت را در کشور به خود اختصاص می دهد و این در حالی است که از نظر تولید در جهان ماقم اول را دارد و در بسیاری از کشور های به عنوان مواد غذایی اصلی تولید می شود.

آمریکا که به نوعی منشا این غله به حساب می آید اولین کشور تولید کننده ذرت شیرین است که حدود 45 درصد کل تولید این محص.ل متعلق به امریکا می باشد.
کشت این محصول در ایران در استانهای مغان، اردبیل، مازندران و گرگان و اطراف تهران صورت می گیرد سطح کشت ذرت دانه ای 210 هزار هکتار است که عملکرد ذرت کشت شده در آن نیز حدود 2 میلیون تن در هکتار می باشد.

استان فارس بیشترین سطح کشت این محصول یعنی حدود 100 هزار هکتار را دارد و با تولید 6 هزار تن ذرت دانه ای مقام اول تولید ذرت را در ایران به خود اختصاص داده است.

ارزش غذایی انواع ذرت

گیاه ذرت و انواع آن از نظر ارزش غذایی حاوی مواد قندی و نشاسته زیادی هستند و عملکرد بذر ذرت علوفه ای میزانی بیش از 80 تن در هکتار دارد.

ذرت علوفه ای از بهترین گیاهان جهت تولید علوفه سبز ، سیلو و دانه می باشد که علوفه بسیار خوشخوراکی برای گاو وگوسفند است و شرایط مکانیزاسیون رابه خوبی تحمل می کند. حاوی مواد معدنی زیادی است به ویژه زمانی که به صورت دانه ای مصرف می شود.

علت استفاده از ذرت در علوفه دام

ذرت قابلیت زیادی در هضم آسان دارد و غنی از موادی همچون مواد گلوسیدی بوده و انرژی زا است البته میزان پروتئین بسیار کمی دارد که به هنگام مصرف دام می بایست با علوفه غنی از پروتئین مخلوط شود. سیلوی ذرت برای دام های پرواری عالیست. دیگر دلائل افزایش مصرف ذرت عبارتند از:

  • در برابر خشکی و ورس از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است
  • عملکرد بالایی در هکتار دارد
  • قابلیت پذیرش مکانیزاسیون را در شرایط مختلف کاشت و داشت و برداشت دارد
  • پذیرای کشت ها متوالی به چند سال را دارد
  • سهم عمده و نقش مهمی در تهیه مواد غذایی انسان دام و طیور دارد
  • مصارف صنعتی بالایی دارد
  • و به دلیل ارزش علوفه ای ، دانه و کاه

با تمام ویژگی ها گفته شده درباره ذرت غلاف دار و موارد کاربرد ذرت و دلائل کاربرد آن آشنا شدیم حال بهتر است بدانید که روش های تهیه و خریداری این محصول هم به راحتی با هر روشی از جمله خرید اینترنتی این محصول آسان بوده و به راحتی در دسترس می باشد.