فروش عمده اینترنتی ذرت شیرین

ذرت شیرین کدام نوع از انواع ذرت شیرین می باشد؟ ذرت شیرین چه تفاوتی با دیگر انواع ذرت ها دارد؟ ارزش غذایی این گیاه با ارزش چقدر است برای درمان چه نوع بیماریهایی مفید شناخته می شود؟

ذرت غلاف دار شیرین برخلاف دیگر انواع ذرت ها که از غلت محسوب می شوند نوعی سبزیجات است که بطور تازه برداشت می شود و نسبت به دیگر انواع ذرت و سبزیجات از قند بیشترب برخوردار است.

ذرت شیرین معمولا در وعده های غذایی بطور مستقیم استفاده می شود و در صنعت کنسروسازی نیز کاربرد فراوانی دارد و تقریبا می توان گفت که تمام کنسروهای رت از ذرت شیرین تولید می شوند.

ارزش غذایی ذرت و خواص درمانی آن

ذرت شیرین و در کل دانه های ذرت که به عنوان مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند از خواص سرشاری برخوردارند که می توان برای درمان بسیاری از بیماری ها آنها را مورد استفاده قرار داد.
دانه هی ذرت حاوی فلانوئیدها و انواع آنتی اکسیدانهایی مثل بتاکاروتن هستند که برای پیشگیری از انواع بیماری ها و سرطان ها مفید هستند.

ذرت به دلیل دارا بودن ویتامین ب6 و ویتامین آ برای سلامت پوست و محافظت پوست در برابر بیماری مفید است.
از ذرت می توان به عنوان دارویی برای کنترل بیماری دیابت استفاده کرد.

ذرت همچنین برای پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی بسیار مناسب است.
فیبر موجود در ذرت که حدود 18 درصد است برای درمان بیماری های گوارشی مثل یبوست موثر است.
ذرت همچنین سرشار از مواد معدنی مانند آهن، روی، منگنز، منیزیم، فسفر و مس است. این دانه خوراکی با ارزش همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که در مبارزه با رادیکال های آزاد به کار می روند و از بروز سرطان پیشگیری می کنند.

اغلب سبزیجات در اثر پخته شدن ارزش غذایی آنها کم می شود و یا از بین می رود، اما در مورد ذرت چنانچه در دما 115 درجه فارنهایت و به مدت زمان 25 دقیقه پخته شود ارزش غذایی آن بیشتر نیز می شود.

ذرت با کاهش کلسترول خون به حفظ سلامت قلب کمک می کند.
برای بیماری کم خونی ناشی از کمبود ویتامین مفید است.

باعث تقویت قوه بینایی می شود. همچنان خواص بسیار دیگری را می توان برای این دانه خوراکی باارزش برشمرد. مصرف دانه های ذرت در کنار انواع حبوبات یک وعده غذایی کامل به شمار می رود که می تواند پروتئین مورد نیاز روزانه بدن را فراهم کند. اما بهتر است در مصرف هرچیز تعادل برقرار شود و تنوع غذایی در رژیم غذایی از هر نوعی رعایت شود.