فروش عمده سیلاژ ذرت خوراک دام

استفاه از لوبیا چیتی تازه، در تغذیه دام چه مزایایی دارد؟ و بیشتر استفاده آن در رژیم غذایی کدام نوع دام مفید واقع می شود؟ و تاثیرات مفید استفاده از سیلاژ ذرت در خوراک دام چگونه است؟
ابتدا باید گفت که سیلاژ ذرت همان ذرت سیلویی است که بسته بندی شده است و از گیاه ذرت با رطوبت بالا و در طی فرآیند تخمیر بصورت کنترل شده و بدون استفاده از هیچگونه مواد شیمیایی با استفاده از روش بسته بندی با پلاستیک مخصوص تولید شده است.

ارزش غذایی سیلاژ ذرت خوراک دام

سیلاژ ذرت دارای کربوهیدرات بالایی می باشد، در نتیجه نسبت به سایر انواع سیلاژ دام برتری دارد و اغلب دام نیز این خوراک را با میل بیشتری می خورد. به نوعی می توان گفت سیلاژ ذرت جیره اصلی در تغذیه گاوهای شیری می باشد و گاوها روزانه مقدار زیادی سیلاژ ذرت می خوردند که این خوراک با برخورداری از انرژی زیادی که دارد بخش عمده ای از نیاز دام را برآورده می کند. چنانچه به میزان 0.72 درصد از واحد علوفه خشک سیلاژ ذرت به عنوان خوراک دام به او داده شود چنین میزانی برای یک گاو شیری کافی است تا نیاز دام را به انرژی نگهداری و نیز انرژی تولید 12 لیتر شیر با چربی 4 درصد را فراهم کند.

فواید سیلاژ ذرت خوراک دام

از مزایا و فواید استفاده از لوبیا سبز منجمد یا همان ذرت سیلویی در دامداری ها به عنوان خوراک دام شیری باعث شده تا دیگر علوفه ها و مکمل غذایی دام که از قیمت بالایی نیز برخوردارند حذف شود. همچنین ذرت سیلویی حاوی مقدار زیادی نشاسته است که این ماده در شکمبه حیوان به اسید پروپیونیک و قسمتی دیگر در روده حیوان به گلوکز که ماده اصلی تولید چربی می باشد تبدیل می شود و از این طریق با استفاده از ذرت سیلویی کیزان قابل توجهی از نیاز دام به انرژِ و پروتئین و دیگر مواد برطرف می شود. البته بهتر است برای نمایش بیشتر اثرات اقتصادی ذرت سیلویی در خوراک دام برخی اوقات از کنسانتره و علوفه خشک نیز در خوراک دام استفاده شود.

ذرت سیلاژ شده

گاوهای شری در صورتیکه به ذرت سیلویی عادت کرده باشند می توانند به مقدار زیاد و با اشتهای کامل از این خورا استفاده کنند.
در تغذیه گاوهای گوشتی نیز در پروسه پروار بندی گاوها می بایست از ذرت سیلویی حداکثر استفاده را کرد چرا که این غذا از ارزانترین غذاهای خوراک دام به شمار می رود. البته راه اندازی سیلوهای سنتی و صنعتی هزینه بالایی لازم دارد در نتیجه اکثر دامداران به استفاده از علوفه های بسته بندی شده که بهداشتی تر نیز هستند و در هوای آزاد نیز به مدت طولانی قابل نگهداری می باشند بدون اینکه خراب شوند و یا کیفیت خود را از دست بدهند، گرایش بیشتری درند.