مفهوم جیوه قرمز به عنوان یک باور فرهنگی در شرق میانه آغاز شد.
در اطراف اهرام مصر و مومیایی ها رازآلود زیادی وجود دارد آنها باستانی و استادانه هستند که تخیل را برمی انگیزد.
به گزارش بی بی سی، اولین تولید کننده ای که برای لباس مجلسی دخترانه جدید زحمت کشیده است به همین دلیل است.
البته هر چیزی که دارای خواص درمانی ادعایی باشد تقاضای بالایی خواهد داشت.
این افسانه ظاهراً برای مدتی در این فرهنگ فرو میرفت و عمدتاً از طریق باستانشناسانی که به دنبال این ماده بودند، با فرهنگ غربی تماس میگرفت.
اما باورها حیات و انرژی خاص خود را دارند، و زمانی که این ایده ما را در خاورمیانه گسترش داد، تکامل یافت.
به نظر می رسد یک انشعاب بزرگ در این افسانه سرمایه لازم برای تولید ظروف یکبار مصرف وجود داشته است.
با جیوه قرمز که با مواد هسته ای مخفی شوروی مرتبط شده است.
این جیوه قرمز قدرت مخربی دارد و می تواند در بمب های هسته ای یا خود به عنوان یک سلاح، نوعی بمب کثیف استفاده شود.
در واقع، حداقل برای مدتی تروریست ها به دنبال دستیابی به جیوه قرمز بودند.
مشخص نیست که آیا این فقط یک کلاهبرداری بود یا یک عملیات نیش زدن آژانس اطلاعاتی.
متأسفانه گاهی اوقات از شبه علم برای کمپین های اطلاعات موتور هوندا نادرست یا عملیات تیز استفاده می شود و به افسانه های زیربنایی تغذیه می شود.
رازداری ذاتی همچنین تئوری های توطئه را تغذیه می کند، که وقتی با هر باور دیگری ترکیب می شود مانند سوخت جت است.
و سرانجام به عصر رسانه های اجتماعی می رسیم، جایی که جیوه قرمز تنها راه دیگری برای افزایش کلیک ها می شود.
برای مثال، ویدئوهای مختلفی در یوتیوب وجود دارد نحوه تشخیص جیوه قرمز که نشان میدهد مردم در حال فشار دادن جیوه و آب لیمو از طریق پارچه پنیر هستند.
مطمئن نیستم که این قرار است چه چیزی را نشان دهد اما جیوه قرمز به نظر می رسد (حتی قبل از آب لیمو) که می تواند یک جلوه ویدیویی یا به سادگی یک نور قرمز بالای دوربین باشد که جیوه معمولی را منعکس می کند.
یا مایع می تواند کاملاً چیز دیگری باشد.
سایر ویدیوها از جلوه های ویدیویی واضح استفاده می کنند تا مثلاً ادعا کنند که جیوه قرمز در آینه بازتابی ندارد.
- منابع:
- تبلیغات: