پسته گیاه موفقی است

پسته (Pistacia vera L.) یکی از محبوب ترین آجیل های درختی در جهان است. به دلیل ارزش غذایی، فواید سلامتی و اهمیت اقتصادی آن در سطح جهانی پسته پیوندی گلدانی بسیار ارزشمند است.
این میوه درختی یکی از موفق ترین گیاهانی است که در قرن بیستم به آمریکا وارد شده است. در حال حاضر کرمان و رفسنجان به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی مساعد از مهمترین مناطق تولید پسته اکبری صادراتی ایران و جهان به شمار می روند.
بیش از 350 هزار هکتار باغ پسته بارور و نابارور در کشور وجود دارد که حدود 280 هزار هکتار آن مربوط به استان کرمان است.در این مقاله به بررسی بیشتر خواص پسته برای سلامتی و دیگر ویژگی های منحصر به فرد آن می پردازیم تا بتوانید این ماده مغذی و مفید را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
پسته نوعی آجیل درختی با فواید فراوان و متنوع برای سلامتی است. این آجیل فوق العاده سالم حاوی چربی های سالم است و منبع خوبی از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان است.
مردم در سراسر جهان از این آجیل به روش های مختلف استفاده می کنند – بیشتر به عنوان میان وعده در رژیم غذایی خود.
برخی از فواید پسته در زیر ذکر شده است:

پسته حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سایر مغزها و دانه ها است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که ممکن است از سلول های بدن انسان در برابر رادیکال های آزاد محافظت کنند که پسته خام کله قوچی نقش مهمی در بیماری های قلبی، سرطان و سایر بیماری ها دارند.

در میان آجیل، پسته دارای بیشترین میزان لوتئین و زآگزانتین است که آنتی اکسیدان های بسیار مهمی برای سلامت چشم هستند. آنها از چشمان ما در برابر آسیب ناشی از نور آبی و دژنراسیون ماکولا مرتبط با پسته رفسنجان سن (زمانی که بینایی مرکزی ما مختل شده یا از بین می رود) محافظت می کنند.

  • منابع:
    1. ?What are 6 Magical Health Benefits of Pistachios
  • تبلیغات: 
    1. سبز نگهداشتن انواع گیاه بدون نیاز به آبیاری
    2. تایل های گچی ضد حریق ساخته شده از خاک های گلدان خانه !
    3. قاچاقچی ها در حمل و نقل سرامیک به طور مشکوکی کشته شدند!
    4. تولید ربات انسان نما که حس لامسه دارد