رشد توت فرنگی در گلخانه با تنش گرمایی ملایم

 ژنوتیپ های گوجه فرنگی تحت تنش گرمایی ملایم طولانی مدت در گلخانه (HSG) و مزرعه باز (HSO) و در فصل بهینه (OPT) مورد ارزیابی قرار گرفتند. ارزیابی ژنوتیپ ها در HSG و HSO قبلا در آینان و همکاران شرح داده شده است.
[24]. ارزیابی در OPT از ژوئیه تا اکتبر 2020 در Abomey-Calavi، جمهوری بنین (طول جغرافیایی 6°30’15.160″ شمالی؛ طول جغرافیایی 2°20’44.716″ شرقی) انجام شد.
پناهگاه باران (یک سقف پلاستیکی شفاف بدون کناره) برای محافظت گل رز آبی از گیاهان در برابر بارش های شدیدی که در این فصل رخ می دهد استفاده شد.
این دوره با دمای نسبتاً پایین‌تر و بهینه‌ترین فصل رشد گوجه‌فرنگی در منطقه، عمده‌ترین فصل رشد گوجه‌فرنگی در منطقه است (جدول 2). داده‌های دما و رطوبت نسبی در Legon، Zè و Abomey-Calavi با استفاده از چگالی جیوه  سنسور آب و هوای تهویه‌شده نیویورک، ایالات متحده آمریکا) و WatchDog 2700) جمع‌آوری شد.
 به ترتیب برای سه آزمایش، آب کافی از طریق آبیاری قطره ای تامین شد. آزمایش‌ها در قالب طرح بلوک‌های کامل تصادفی با دو تکرار و هشت بوته در هر کرت اجرا شدند.
شرایط خاک و شیوه های زراعی در ضمیمه A نشان داده شده است. برای محدود کردن اثرات عوامل مخدوش کننده، ما اطمینان حاصل کردیم که گیاهان در طول سه آزمایش تابش خورشیدی خواص شیره انگور برای کودکان ، مواد مغذی و آب کافی دریافت کردند.
داده ها بر روی درصد تشکیل میوه، تعداد میوه در بوته، وزن میوه و وزن میوه در بوته به دنبال آینان و همکاران ثبت شد. به طور خلاصه، سه گیاه در هر کرت انتخاب شد و تعداد گل و میوه در سه گل آذین در هر بوته، یعنی نه گل آذین در هر کرت ثبت شد.
میانگین درصد تشکیل میوه در هر کرت به صورت FS = ((NFr * 100)/NFl) محاسبه شد که در آن NFr تعداد میوه ها و NFl تعداد گل های 9 گل آذین بود. تعداد میوه‌ها و وزن میوه‌ها در هر قطعه را تا پایان آزمایش ثبت کردیم.
ما تعداد کل میوه و وزن کل میوه را بر تعداد بوته در کرت گوجه فرنگی امروز تقسیم کردیم تا به ترتیب میانگین تعداد میوه در بوته (NFP) و میانگین وزن میوه در هر بوته (FWP) بدست آید.
  • منابع:
    1. Tomato Genotypes Respond Differently to
  • تبلیغات: 
    1. استفاده از گلدان های پلاستیکی در باغبانی
    2. بلوک آپارتمانی که از جنس آجر است
    3. انگشتر معروف زمان اسکندر مقدونی
    4. فروشگاه بزرگ همیشه منسجم از پالتو متنوع