کودکی که با پارچه جیر ترک تحصیل کرد

جیر نوعی چرم است و از هر نوع پوست حیوانی که در تولید چرم معمولی استفاده می شود می توان آن را به دست آورد.

تفاوت اصلی بین پارچه جیر و سایر انواع چرم در این است که پارچه جیر از قسمت زیرین پوست حیوانات به دست می آید در حالی که بیشتر انواع چرم از قسمت بالایی پوست حیوانات به دست می آید.

سطح زیرین پوست حیوانات نسبت به بیرون بسیار نرمتر است،اما در مقابل عناصر و لکه ها نیز مقاومت کمتری دارد.

بنابراین،جیر معمولاً به عنوان یک ماده لوکس تلقی می شود. در حالی که پارچه داکرون در لمس بسیار نرم تر و هنگام پوشیدن روی پوست راحت تر است.

 

در مقایسه با چرم معمولی، جیر بسیار نفوذپذیرتر است به این معنی که فاقد مزایای ضدآب چرم است. بنابراین، بهتر است لباس های جیر را در داخل خانه یا در شرایطی بپوشید که مواجهه با شرایط نامطلوب محیطی بعید است.

در حالی که بیشتر انواع چرم از پوست گاو تولید می شود، پارچه شمعی جیر بیشتر از پوست بره تولید می شود. با این حال، انواع دیگر پوست حیوانات مانند گوساله، بز و گوزن نیز می توانند در تولید جیر استفاده شوند.

در تلاش برای کاهش تأثیر بر حیوانات تولید کننده چرم و مقابله با برخی از ویژگی‌های منفی جیر، تولیدکنندگان نساجی سعی کرده‌اند جایگزین‌های مختلف جیر مصنوعی را با درجات مختلف موفقیت ایجاد کنند.

در حالی که تکرار واقعی ویژگی‌های مطلوب پارچه کاپشن جیر ممکن است، جایگزین‌های مصنوعی ممکن است ارزان‌تر یا بادوام‌تر از کالای اصلی باشند.

  • منابع:
    1. What is Suede Fabric: Properties, How its Made and Where
  • تبلیغات: 
    1. هودی پوششی مناسب برای آقایان و خانم ها
    2. انواع گوشواره در سراسر اروپا در قرون تاریکی
    3. انتخاب جوراب با کیفیت بسیار ضروری است
    4. با این روش ها یک فرد شاد در جامعه باشید